About Me

header ads

Corel VideoStudio Ultimate X8


Selepas download Pinnacle, saya download pula Corel Video Studio X8 (versi 18). Versi terbaru ini setelah dicuba banyak yang menarik. Tapi saya masih suka Sony Vegas Pro 13. Ciri-ciri hampir sama dengan Sony Vegas, malah shortkey untuk split video pun sama.

Macam saya sebut sebelum ini Corel beli Syarikat Ulead. Corel Video Studio ini asalnya daripada Ulead Media Studio versi 7. Maknanya dah 11 versi dikemaskini oleh Corel.

Versi kali ini lebih menarik pasal ada bonus pack dan plug-in yang menarik tidak seperti Sony Vegas Pro memang kena buat secara manual... ya betul-betul pro lah..


Versi kali ini boleh buka fail format MKV ini yang saya suka. Jarang video editing boleh buat demikian dan laju pula tu. Dengan kebolehan format video 4K iaitu 3840×2160 pixel.


Untuk versi X8 ini ada dua bahagian bantuan diberikan iaitu Corel FastFlick X8 bagi tujuan nak buat slide show macam PowerDirector. Lihat gambar di bawah.






Satu lagi ialah Corel ScreenCap X8 bagi tujuan rakam skrin desktop yang memudahkan untuk buat video pengajaran. Sebelum ini saya guna BSR Screen Recorder 6.1.8






Saya rasa CorelVideo Studio lebih menarik daripada Pinnacle. Installer 2.8GB dan 840MB bonus pack, agak besar juga. Tapi lebih ringan daripada Pinnacle.

Kali ini saya sertakan link untuk solfwarenya.

    Versi 32 Bit Plus Bonus
    Size : 2.8 Gb

    Via Zxfiles
    => Corel VideoStudio Ultimate X8 18.0.0.181 Full

    Via kumpulBagi
    => Corel VideoStudio Ultimate X8 18.0.0.181 Full

    Versi 64 Bit Plus Bonus
    Size : 2.9 Gb

    Via Zxfiles
    => Corel VideoStudio Ultimate X8 18.0.0.181 Full

    Via kumpulBagi
    => Corel VideoStudio Ultimate X8 18.0.0.181 Full

    Content pack | size : 878 Mb
    => Content Pack | Zxfiles
    => Content Pack | KumpulBagi

    Password : 

    Post a Comment

    0 Comments